Финклуб: Карантин дозволив банкам завершити цифровізацію достроково

Коронавірусний карантин змусив українські банки форсувати технологічні зміни, які вони планували на весь 2020 рік.

«На 2020 рік у нас був план доопрацювання мобільного застосунка. Карантин привів до того, що ми за перші чотири місяці зробили все. Ми зрозуміли, що вже не до поетапного планування, а треба робити все терміново», – розповів заступник голови правління Банку Форвард Андрій Прусов.

За його словами, базовий функціонал застосунка був готовий заздалегідь – і комунальні платежі, і перекази, залишалося лише додати «зручність».

«Щоб OTP-пароль завантажувався сам з СМС, а не треба було вводити його руками. Щоб клієнт робив покупки, і у нього відображалася не просто назва магазину, але й іконка, наприклад, магазину АТБ, щоб клієнтам було зрозуміло. Додали вибір категорії кешбеку», – сказав Андрій Прусов.

Клієнти оцінили ці зусилля. «За підсумками вересня ми виконали річний план з кількості активних клієнтів у мобільному застосунку», – повідомив Андрій Прусов.

Українські банки розбалували клієнтів, привчивши їх до безкоштовних продуктів.

«Раніше вважалося, що грейс-періоду за карткою достатньо. Зараз цього вже мало. Зараз кредитна картка безкоштовна, з грейс-періодом, ще й кешбек за кредитною карткою банк платить», – перерахував базові опції платіжної картки заступник голови правління Банку Форвард Андрій Прусов.

«Клієнти не просто нічого не платять за користування цифровими технологіями, вони можуть ще й отримувати вигоду у вигляді кешбеку, відсотка на залишок, безкоштовного використання коштів у грейс-період», – перерахував Андрій Прусов вигоди власників платіжних карток.

Він навів приклад, як у жовтні вони дали за своїми картками кешбек до 7% на комунальні платежі.

При цьому клієнти стали обережніше ставитися до використання кредитних грошей.

Вже усі банки усвідомили необхідність цифрової трансформації бізнесу, насамперед з обслуговування роздрібного сектору.

«Життя змушує всі банки йти в цю сторону. Ми перейшли з четвертої на п’яту передачу в цьому напрямку», – підкреслив директор з розвитку роздрібного бізнесу Банку Альянс Віктор Кулик.

Найближчий проект, про який говорять всі банкіри, – віддалене відкриття рахунків. «Наступного року ми зможемо побачити все розмаїття ідентифікацій клієнтів і, перебуваючи вдома, клієнт зможе поміняти один банк на інший», – вважає начальник департаменту роздрібного бізнесу банку «Глобус» Дмитро Замотаєв.

Про високий попит на те, щоб дистанційно змінювати банки, говорить і Віктор Кулик.

«Дистанційна ідентифікація дозволить нам повністю укладати договір з клієнтом без приходу до відділення», – повідомив директор з розвитку бізнесу Ідея Банку Володимир Малий.

Для цього важливо популяризувати використання кваліфікаційного електронного підпису (КЕП). «Ідентифікацію можна зробити віддалено, але підписати договір – ні. Все одно потрібен контакт, клієнт повинен підписати договір в паперовому вигляді. Клієнтам складно працювати з КЕП. Ідеальний і прийнятний для клієнта варіант – поки що це підписання паперового договору. І з договором передається картка», – говорить заступник голови правління Банку Форвард Андрій Прусов.

Редакція ІА «Фінансовий клуб»